Manitou Springs

Ved Seven Falls

Seven Falls - der er mange trapper...

Garden of Gods

Royal Gorge Bridge

Flot mur...

Under os ligger Arkansas River

Vores transport ned til Arkansas River...

Det går ned ad bakke...

Det kunne være skønt med en dukkert i denne varme - men...

Canon City - vi handlede lidt indianer souvenirs...

Vi kører mod Yellowstone...

Flot udsigt og område der hvor vi overnattede i Lander...

Vi tog nogle overnatninger her i Lander - det var da meget hyggeligt, men morgenmaden var en skuffelse - for det var muffins. Vi er jo ikke lige vant til at spise kager til morgenmad, så vi fandt et andet sted, hvor vi kunne få noget bedre...

Meget flotte statuer...

Mellem Lander og på vej til Yellowstone kørte vi gennem et indianerreservat, hvor vi stoppede ved en sø for at spise lidt...

Utrolig smuk natur - flotte sneklædte bjerge i baggrunden...

Vi så en bison...

Så er vi på vej tilbage til Lander, hvor vi overnatter igen...

Midt inde i Lander dukkede dette op - jeg ved ikke helt om det muligvis er en butik, som indianerne handler i eller sælger noget fra. Reservatet ligger lige udenfor byen...

Flot indgangsparti til et spisested, hvor man kunne få morgen-, middags- og aftensmad - her spiste vi nogle gange. Det var tæt på stedet, hvor vi overnattede...

Her fik vi noget godt at spise, da vi kørte "hjem" fra Lander mod Colorado Springs igen...

Vi fejrer 4. juli med Gary og hans familie. Det startede med pandekager etc. ved en kirke, derefter optog, senere grillede vi hos dem og som afslutning så vi fyrværkeriet sammen på Air Force Academy - meget hyggeligt og flot...

En tur på Pikes Peak med "toget" fra Manitou Springs - fin tur, med en utrolig flot udsigt...

På toppen af Pikes Peak er der mange flotte ting at se på foruden den fantastiske udsigt...

En fotomodel i det grønne...

Et lille stop på vores tur til Aspen...

Det er lidt køligt her - så det er godt, at have en trøje med...

Endelig kom vi til Aspen - men det var umuligt at opdrive en parkeringsplads, så vi kørte ud af byen igen...

Der var faktisk meget vildt omkring os - her var det en prærieulv - er ikke helt sikker på, at jeg har ret - men jeg er sikker på, at jeg får en kommentar fra én eller anden, der ved bedre...

Den sidste morgen i Colorado Springs - udenfor vores hotel, Crestwood Suites. Morgenstemning...

Så er vi ankommet til Denver, hvor vi skal spise med nogle, som Preben kender fra Thule-basen, de har inviteret os i byen...

Hyggeligt bryggeri og spisested...

Grønt græs midt i Estes Park - så pyt med alle de nysgerrige folk omkring mig...

En tur rundt i Rocky Mountain National Park - det kan jeg godt anbefale...

Så er der vist frokost i det grønne...

Snekamp i juli måned - i shorts - det så da ellers fristende ud...

Næsten lige overfor politistationen i Estes Park lå dette hyggelige og indbydende spisested - hvor vi fik vores aftensmad den dag - eller rettere sagt: Købte - selvfølgelig...

Så går turen atter hjem til Danmark efter en dejlig ferie i det naturskønne og gæstfri Colorado...

Meget flot udsigt herfra vinduespladsen - uanset om det er klart- eller overskyet...

Vi fløj fra Aalborg til København, derefter til Newark og derfra til Denver, hvor vi lejede en bil - og så gik turen til Colorado Springs. Da vi skulle hjem fløj vi fra Denver til Houston, Texas og derfra til Newark inden vi fløj mod København igen. Så det var lang tid i luften...

I år var vi 5 personer afsted i 3 uger - Preben, Michael, Nina, Henrik og jeg selv - vi havde en god ferie og  kom vidt omkring: Bl.a. Colorado Springs - Manitou Springs - Lander - Yellowstone National Park - Aspen - Denver - Estes Park og Rocky Mountain National Park.